Tuesday, July 6, 2010

Hari Ahad Yang Sepi



Subuh ahad baru-baru nih, aku hantar Nen ke LCCT Sepang.

She had work in Changloon Kedah, and naik flight ke Aloq Staq (...kepala hang aku putaq! hahaha). Her flight back to KL was on Monday night.

So technicallynya, I had more than 24 hours on my own.

Yeaay!

Sepatutnya mesti banyak plan nak aku nak buat.

Tapi bila sampai rumah lepas hantar Nen, aku rasa sunyi pulak. Walau masa tu baru pukul 6.45 pagi, aku siram pokok bunga sebab tak tau nak buat apa.

Bila dah naik matahari, aku keluar beli paper n makan roti canai. Pun aku rasa mandom. Makan cecepat, then aku chow balik rumah.

Pasang tv, tapi cerita bodoh. Baca paper, tapi takde skandal baru melibatkan artis. Bosan.

Aku kemas mana-mana yang patut, isi air minum, jemur jeans (tapi kena rush angkat sebab hari gelap nak hujan), dan jenuh memikirkan nak buat apa lepas tu.

Aku yang hanya tidor sejam sebelum hantar Nen (bahana q-final world cup), masuk bilik & tidur dalam kul 11 pagi. Masa tu Saujana dilanda hutan lebat.

Aku terjaga kul 4, zuhur cecepat n rasa lapar. Kat luar masih hujan lebat. Aku makan donut dalam fridge & kacang dalam balang.

Selepas tongong for the next hour or two, aku masih lapar.

Aku pergi beli charkuewtiaw, tapi bila makan, aku teringat how much tastier kuetiaw yang Nen buat dari yang aku beli. 3 tiang lagi best. Aku maki brader kuetiaw dalam hati.

Sedar, sedar, dah malam.

Aku pun layan movie kat Astro & masuk tidur balik kul 11 lebih.

Esok pagi, bangun, gi kerja.

That's all.

Semalam, masa tunggu Nen kat Arrival hall, aku siap ada rasa berdebar sikit, terasa macam time tunggu dia masa dating-dating dulu lak.

And my world stopped bila nampak that oh-so-familiar smile on her face across the zebra crossing. Her tired smile that is mine made me smiled too.

Dunia aku jadi best balik.

Benda ni selalunya tak terasa sebab Nen selalu ada, bai ~ tapi korang baca dah sendiri, betapa mandom dan tak berertinya hidup aku bila SiComel-Comel Nen takde.


No comments: