Friday, January 16, 2009

Sekali Lagi?


Semalam masa aku beritau dia, Nen menangis.

Katanya dia sedih pasal aku kuat bekerja.

Aku tahu dia amat risau apa akan jadi selepas ni.

Last year, time-time macam ni la yang musibah melanda.

Aku jatuh sakit teruk sampai 6 bulan out of action.

Sepanjang-panjang tu Nen sabar.

Semalam bila aku cakap je, mesti flashback Januari -Jun 2008 datang balik kat isteriku.

Sekarang ni, dia kena harung benda yang hampir sama sekali lagi.

Jarak masanya pun agak-agak setahun je apart from last year to now.

Logiklah dia menangis.


*********

Aku pening sangat semalam.

Satu, aku hanya dapat tidor 2 jam malam sebelumnya kat opis.

Dan terus bekerja sampai ke petang memakai baju yang sama dari semalamnya.

Dua, masa Nen menangis tu, aku sendiri baru kurang 2 jam confirmkan segalanya.

Hati aku rabak, letihnya badan rasa sampai melayang.

Dan aku tak dapat nak terus memikirkan nak buat apa seterusnya.

Aku perlu masa sikit.

Lalu aku tidur panjang malam tadi.

No comments: