Saturday, January 9, 2010

... lahir merdeka tapi berjiwa hamba!



It so happens hari ni ada dua orang mat saleh datang ke office aku to do some editing stuff dengan Iman the editor.

Yang bawak mat saleh ni adalah sorang mamat.

What's been eating me up adalah bengkeknya hati aku bila aku tengok si mamat melayu ni beria2 'kawtaw' kat mat saleh berdua ni.

Sampai level dia lah yang bersusah payah heretkan beg mat saleh ni ke sana ke mari macam kuli batak. Mat saleh tu buat lawak sikit, dia punya gelak kuat pada orang lain sampai nampak fake sangat. Ringan je tangan aku nak penampar melayu bodoh sekor ni.

Sorry lah, aku memang pantang kalau tengok mana2 orang Asia dari apa bangsa pun dok menyembah2 mat saleh macam la best sangat.

Aku bukan benci mat saleh. Aku benci orang Asia yang masih bermentaliti hamba bila berdepan mat saleh. Macamlah naik kasta korang bila jadi machai diorang.

Sayang, lahir2 merdeka.

Sekali datang mat saleh, terus volunteer nak jadi kunta kinte.






No comments: