Friday, April 10, 2009

OCCUPATIONAL HAZARDS


Sejak terpaksa meredah jalanraya ke/dari Jalan Yap Kwan Seng KL setiap hari, kaki gua betul2 buat perangai.

Ankle kaki kanan yang digunakan untuk excelerate and brake semasa memandu membengkak almost on a weekly basis - jagalah makan macam mana pun, tapi kaki tetap bengkak.

Kalau gout pasal makan, gua puas hati, beb. Ni naik gout pasal TRAFFIC JAMS!

Historically speaking, sejak 2001, aku takde dah terpaksa masuk KL on a daily basis untuk pergi kerja. Untillah March this year bila aku start kat Go-Fusion ni.

Dan gua kena mengaku bai, jiwa raga, tubuh badan gua semua merana. Menderita terpaksa bersesak2 on the road dengan orang2 lain yang nak ke office dan balik. Sengsara menahan sakitnya kaki aku yang berdenyut kencang even dalam position duduk tak buat apa-apa.

These past 2 weeks, my right ankle has gone from bad to worse. I have to depend on my trustworthy walking cane and Nen to drive me ke sana ke mari. Deep inside, walau aku berkeras, sebenarnya aku bersyukur bila Nen (Allah bless her kind soul) insisted that she will continue driving me to and fro sampai kaki aku ok balik. Betapa sayangnya dia kat aku (I love you, si comel-comel Nen!!!)

Advantagenya jalan bertongkat ni, I notice that people are more patient with me - they hold lift doors open sementara gua terkedek2 jalan, pergi makan pun orang kedai siap nak tolong angkatkan pinggan nasi, and other perks enjoyed mostly by physically-challenged folks and the old.

Disadvantagenya, aku penat asyik nak kena explain kat almost every one kenapa aku jalan bertongkat!

And lagi sakit hati bila orang2 tu akan start kasi tau aku apa yang aku tak leh makan, macamlah diorang doctor, and macamlah ini first time aku kena gout!

Sekianlah luahan hati gua.

Terima kasih.




3 comments:

Unknown said...

mujur kita tk kerja kat oil rig, bob-
takde chan kita nak jadi armageddon. hahahaha

anyway take care man.

Nisyah said...

ate...elaun drebar nye mana


ihihihihi....

Bob Danial said...

elaun drebar dibayar bukan berbentuk wang ringgit my darling, tapi dibayar in love form.

yeah.