Wednesday, September 29, 2010

Ubat Sedu

Aku musykil. Yang amat.

Satu soalan serius:

How come bila babies tersedu, the practiced and proven method orang Melayu macam aku buat dari dulu sampai sekarang adalah:

"ambik secebis kertas, basahkan dengan air liur; lepas tu selawat dan tepekkan kertas tu atas dahi baby. Insyallah hilanglah sedunya."

What makes kertas, and air liur able to stop a baby's hiccups? Makes no sense, right?

But when Imran hiccups, itulah yang aku buat.

And it works.

Sangat amazing, kalau difikirkan betul-betul.

Kertas + air liur takkan dapat settlekan masalah ini, logically-speaking.

So, argument aku adalah...

The answer lies in the third component - selawat ke atas Nabi.

That is the healing entity.

Inilah faktor yang buat babies berhenti tersedu.

Aku tak leh nak argue lebih dari tu, tapi itulah jawapannya. Dan anyone who disagrees dengan aku boleh blah!

Ehem..rhem.. maafkan aku.

MasyaAllah.

Allah, you are the best.

As a parent, aku amat bersyukur padaMu atas knowlege unik yang terus diperturunkan pada kami ini.




No comments: