Sunday, February 15, 2009

Eh Bob, lu apa cerita? (Part 2)

"Dah tu, sekarang apa bikin, Bob?"

Satu lagi frequently asked question dalam hidupku laa nih.

Haritu sebelum aku blah, studio manager ada offer aku untuk datang keje balik selepas aku rehat. Apa-apa hal pun, February ni, aku mintak jangan dikacau. Hell, I really need the rest. Whether to return to the same project - ni cerita untuk hujung bulan ni nanti. Kalaulah ada cerita. Wallahualam.

Tapi ada sesuatu yang menarik ingin aku kongsikan.

Apa yang terjadi pada aku dalam tempoh 2 minggu yang lepas ni memang layak diklasifikasikan sebagai 'Divine Intervention' (ketentuan Ilahi).

Just as I was planning to bum around kaw-kaw this month, melopong sagu dok kat umah hari-hari watching repeats of endless boring shows on Astro, ketetapan Allah swt lebih nyata.

DibukaNya untukku punca rezeki dari satu sumber yang sememangnya tak pernah kufikirkan.

Alhamdulillah aku & friends dapat satu job kecik tapi high-profiled; providing the backdrops and slide show for a concert show. Insyaallah next month ada gaji! Hahahaha!

It seems that I'm back at doing what I am naturally good at after these years of experience - project management.

Also, this small project triggers more than that in me, actually - a realisation surfaced. Apa bendanya yang aku realised tu, takyahlah nak kasi tau satu dunia.

Anyway, with this realisation, I began working seriously on storylines, concepts and proposals for the many ideas kept too long in my head.

I revised (lagi!) script untuk short animation feature yang lama tergendala sebelum ini. Biar sampai aku betul2 puas hati, bai!

Aku jadi seronok balik, enthusiastic and refreshed bila ada masa macam ni (and the clearness of the mind, of course) to do what I love most about the animation world ni - to write and develop stories.

Kepala aku pun lega sebab kurang serabut sikit dengan cerita2 dan idea yang lama kubiar menjalar dalam ruang2 benak aku ni.

"Dah tu, lu masuk keje balik ke bulan 3 ni, Bob?"

Potong stim betullah!

2 comments:

Unknown said...

storyliinee??? utk feature???

Bob Danial said...

utk series ada 2 - satu aku rasa mantap, satu lagi okayokay je (kena develop lagi)

short feature ada satu.

nanti kita dapat jumpa boley sembang2 about it.