Wednesday, February 18, 2009

Selalu Macam Ni...

Sekarang ni aku ada masa untuk melayan salah satu aktiviti leisure favourite aku - gardening.

Pagi2 aku akan siram bunga, weeding n salin pasu untuk pokok2 yang ada potensi membesar lagi.

At least, dapatlah berpeluh sikit badan aku, as nak bersukan, tulang & sendi tak cukup power dah dek gout ni.

The last 6 months of 2008 Nen & aku lepak umah Mak Mertua on weekdays - and kami hanya balik Saujana Utama on weekends. As a result, habis tak berjaga rumput & my plants.

So aku tengah syok nak bela balik projek buku hijau aku ni. Rumput dah diupah potong minggu lepas, tepi rumah dah tak nampak macam safari Afrika lagi.

Pagi tadi gua dah siram air; sekali dalam pukul 3 petang panas sangat cuacanya (agak2aku dah seminggu tak hujan). Aku pun siram lagi seround.

Abis menyiram air, 20 minit lepas tu, tetiba hujan turun lebat kaw2.

Selalu macam tu.

Habis je cuci kereta/siram bunga/jemur pakaian, selalunya, masa tu lah yang hujan akan turun selebat-lebatnya.

Apa boleh buat, terima je lah.

Lagi penting Allah tak sekat rezeki hujan buat kita semua.

No comments: