Monday, February 16, 2009

Kesian kat Palestine, tapi aku tetap gak!


Lepas apa yang terjadi kat Palestine baru-baru ni, aku join jutaan umat Islam yang lain seluruh dunia untuk ban produk-produk yang owned by the Jews.

Takde dah McD, KFC, and basically all US-owned fast food untuk aku. Tesco memang aku tak jejak dah langsung.

In fact, punyalah benci aku kat Yahudi ni, sampaikan bila driving, aku tengok mana2 kereta plate 'JEW ****' pun gua naik hangin!

Semangat betul aku kali ni.

Tapi semalam gua tersentap bila Nen tak mau belikan rokok yang aku kirim bila dia nak gi kedai.

"Setiap rokok yang you hisap contribute untuk penderitaan kanak-kanak Palestin," lebih kurang macam tu Nen cakap dengan gaya ala-ala Rafidah Aziz.

Gua terdiam. Terbuku kesal di hatiku.

Tapi aku kembali senyum bila ternampak kotak rokok baru ada atas fridge bila Nen balik dari kedai.

Sayang betul Nen kat aku.

Dan memang celaka betul la Yahudi ni!

2 comments:

Nisyah said...

insaf la...and buat peringatan.. tu je last time i layan ....len kali u sakit kaki ka...pegi beli sendiri..klu tak larat tak yah hisap...


and jangan nak buat muka sekupang u tuh

Bob Danial said...

... dan memang celakalah Yahudi atas ketagihan ini...!