Thursday, May 7, 2009

RAJUK



ini bukan kali pertama.

aku cuba tak nak terima, langsung tak nak layankan argument ni.

tapi ia terjadi lagi kat aku.


ini kes gua:

handphone aku sekarang, aku beli 3 tahun dulu.

so far sepanjang aku guna handphone ni, takde problem. bagi aku pun, asal boley call, cukup.

cuma appearance luaran handphone aku ni rupanya macam dah agak buruk la skit.

ada tercalar sana-sini kesan jatuh, original colour dah terkelopek sikit2, biasalah ~ lebih kurang macam rupa proton saga 1st generation on-the-road ~ jagalah macam mana pun, orang tetap tahu kete ni mesti banyak tear and wearnya..

so satu hari agak baru2 ni, aku terasa la nak tukar handphone.

herannya, bila masa aku start terfikir je pasal ni, masalah pun bermula.

phone aku secara autonya, mula buat perangai.

line maxis jadi kejap ada kejap takde (refer older post).

lepas tu, advance sikit ke level tengah2 cakap, dgn battery full-charged, tiba2 terus off.

sekarang ni pulak, kejap2 bila aku check, akan keluar "insert SIM'.

bila gua check n reinsert menatang jadah tu, masih dok keluar "insert SIM" lagi.

sekali bila boleh dapat coverage balik, banyak je miscall. serabut tul.

adakah handphone aku merajuk??

possible kah satu gadget electronik mampu punyai emosi dan perasaan?

benda ni dah jadi kat aku dah sebelum2 ni dulu.

dulu pernah masa aku nak tukar kereta, sekali kereta yang aku pakai masa tu tetiba je banyak part rosak secara bertimpa-timpa.

aku rasa kereta tu merajuk kat gua.

sebab aku tak suka layan rajuk, masa tu aku pun ambik keputusan tukar kereta.

ini kali, handphone gua pulak buat hal.

merajuk, eh, sayang?

memang confirm gua tukar phone macam ni!


sekian, terima kasih.



2 comments:

Bonzai said...

en Bob naseb kita sama la,baru ja kata nak tukar hp,trus buat pasal.line x eloklah insert simcard la,saket jiwa.

Bob Danial said...

so, dah tukar handphone dah, bonzai?