Wednesday, November 25, 2009

Bob's Cool T-shirts (Theme: Rock)


Dalam aku memilih2 pakaian 'korban' untuk diwakafkan, aku terperasan yang aku ni sebenarnya ada co
llection t-shirts yang cool, bai.

Aku ada a few rock band t-shirts (ada yang dah lama sangat sampai colour t-shirt yang asalnya hitam dah jadi kelabu & collarnya dah lunyai!), ada yang funny captionnya, ada yang cantik visualnya, dan ada yang bila aku tengok, brought back many good memories.


Lalu aku snap photos of my t-shirts sebagai kenangan (sebab ada yang akan di'give-away'kan) dan aku share designs t-shirts aku & my comments kat sini:


Metallica - Sandman

Baju ni aku beli in 1992 rasanya, masa tu Metallica keluar the black album. Baju rock paling lama dalam simpanan ~ colour dah kusam. Tapi bila aku pakai, budak2 muda ramai usha sambil panggil2 aku 'otai'. Tak kisah la, jangan diorang beri aku penumbuk sudah.

Memang bengong tul ah (is this a sign?), dah brapa kali aku cuba, bila upload, image baju ni mesti appear terbalik. Gasaklah!


Note: Ini rupa tshirt tu yg sebenarnya:

Front

Back


Aerosmith

One of favourite bands aku, and I have 2 of their t-shirts to prove it! Steven Tyler hebat, bai. Harap2 dia tak jadi quit la, semua band members dah tua bangka pun. T-shirt2 aku ni pun dah lusuh.





Cheap Trick

One of the underrated US rock band (maybe sebab diorang banyak cover other people's songs), I love the design on this t-shirt. Simple je. Had this t-shirt since 2002. Pun dah lunyai.



Jimi Hendrix


Need I say more? Siapa2 yang mengaku rock tapi tak layan Hendrix pada aku memang poser. Baju ni adik aku Pian belikan kat Indon last year. Aku ada sehelai lagi baju Hendrix, tapi masa aku sibuk snap gambar tu tak jumpa pulak t-shirtnya.



Led Zeppelin - Remastered
Back in 1993, some artists paid tribute to Led Zep and covered their songs. Lepas tu keluar album 'remastered' ni. Aku dapat baju nih kat Hard Rock Cafe masa layan live show local artists singing LedZep's songs. Memang classic!


front



Syd Barret

Madman from Pink Floyd. Aku beli kat Central Market 2-3 tahun lepas. Best nya bila pakai baju ni, hanya siapa yang tahu, tahu siapa mamat nih.




That's all for this round. I'll be posting up more t-shirt designs from my collection soon!



4 comments:

Kewl said...

Bro,
tshirt CCR take ke? amacam kasi gua je kalau ada..hehe

Kewl said...
This comment has been removed by the author.
Bob Danial said...

Wow!

CCR / Lynnard Skynnard adalah satu league tersendiri dalam rock music bro!

Gua takde la t-shirts depa.

MJ said...

Syd Barret tuu!! Jeles!