Thursday, November 5, 2009

writer un-blocked



I came up dengan satu idea yang best untuk dianimasikan.


Dan cerita dari idea yang lahir tu dah almost 2 tahun wujud dalam ruang otakku.

Sejak setahun lebih dulu aku asyik mengarang dan merombak cerita aku ni sampaikan at one point, aku jadi lost dengan cerita yang terus beranak dalam benak ku.

Tiba-tiba, 3 minggu lalu, the right motivation datang mengetuk jiwa.

Komen seorang insan yang aku ni "ntah siapa-siapa ntah nak kacau script" berkaitan current project dalam bidang yang dah 6 tahun aku ceburi professionally betul-betul mencabar ego aku sebagai seorang 'Bob'.

Habis period melayan sedih dan kesiankan diri sendiri, I was determined ~ dah sampai masanya aku competekan draft script special project aku ni untuk counter-attack komen busuk itu.

Driven by the nasty words, for the past 21/2 weeks, aku amat busy mengarang dan berkarya.

Alhamdulillah, ilham meluap-luap dikurniakan Allah; my sequence of thoughts flow cantik, tiba-tiba banyak dapat ideas pasal incidents and accidents untuk cerita aku ni; gua memang focus on this script-writing process sampaikan benda-benda lain jadi insignifikan buatku.

Dan kepada korang semua aku nak kasi tahu, semalam finally siap 1st draft script aku tu. My animation feature script is completed (at least utk first draft). Tadi to complete the task, aku siap pergi bind kan the script. Puas hati aku.

Dan bila dah siap keje ni, aku sebenarnya terpaksa berterima kasih pada hamba Allah yang dengan kata2 siut nya itu, telah menjadi catalyst untuk aku menyiapkan script ini.

Some times, its funny what keeps us fighting in life, kan?





No comments: