Monday, April 26, 2010

Big Ood, My Foot!!


Ini ada satu cerita.


Last Friday, lepas kerja aku plan nak belanja Nen dinner. We decided to try makan kat belah-belah TTDI Jaya Shah Alam since kami pernah lalu that area & nampak macam ada banyak restaurant melayu yang okay2 sikit.

Sebab niat di hati nak makan western, dalam row of shops tu ada lah satu kedai nih. Aku tengok the neon sign depan kedai tu, nampak tulis "
BIG OOD".




Aku terfikir, apa ke bendanya
'Big Ood' nih? Punyalah aku musykil sampai aku snap signboard kedai tuh.

As I walked nearer, baru lah aku paham, rupanya kedai makan western nih namanya:
'BIGFOOD'.

Masa kami sampai kedai tu, dalam 4 meja sudah di'occupied' orang. Deco nampak cozy gak lah. Style ala-ala cafe yang banyak bukak sekarang nih.

So Nen and aku dok kat satu meja kat luar supaya senang aku boley smoke.

Datanglah sorang waiter nak amik order.

We ordered drinks, starters and the main course. Masa tu jam pukul 8.10 malam dan kedai tu masih belum ramai customer.

Pukul 8.25 air longan aku & ais kosong Nen sampai. By now, adalah 3 meja lagi diduduki customer yang baru sampai.

8.45 still takde makanan tiba ke meja. Aku start resah tunggu salad aku mana nih tak sampai-sampai. Untuk pujuk hati sendiri, aku pikir, "mesti sedap salad nih, mesti special kalau dah lama gila nak sampai..."


8.55 Nen dan aku tertanya2 kenapa makanan kami tak sampai2. Gua start panas hati tengok geng-geng yang datang selepas kami dah dapat makanan. Mana makanan gua, oi, Big Ood my foot!

9.05 Selepas aku & Nen pressure sorang staff kedai tu bertalu-talu, tetiba sampai chicken chop Nen. Tapi still no salad.

9.10 aku dah angin maximum, terus kasitau Nen we're not eating here dan pergi ke kaunter untuk bising dan cancel order. Menariknya, takde sorang pun staff or management restaurant tu apologize atau explain kenapa sampai jadi begini dengan order makanan kami. Satu jam hidup aku & Nen wasted kat tempat sial tu, cibai tul!

Aku & Nen terus balik rumah, makan sandwich tuna depan tv. Lagi puas hati.



So, inilah verdict 'dinner' kami di
Big(F)Ood TTDI Jaya:

AVOID kedai nih seboleh mungkin.

The staff are slow, servis macam sial.
I wish aku boley cerita pasal the food they serve;
tapi as in the story, we didn't get served at all.

A word of advice untuk semua orang dari aku:

Jangan masuk kedai makan yang takde signboard,
atau neon signsnya don't spell right.

Suweynya sama
dengan orang yang terjumpa
babi hutan tengah berak.


Memang babi hutan betul restaurant Big Ood ini!


You have been warned.




2 comments:

Nisyah said...

relax la they have serious management problems AJE tu...akakakakkaka

but the chicken chop really looks GOOD...

tak guna punya WAITER ! dia ni punya pasal la !!!

see now my laki sudah ban kedai tu....ish ish ish

Yosafat Agus said...

Salam kenal! Saya dari Indonesia. Sudah banyak saya jumpa tulisan-tulisan seperti itu di warung-warung / kedai-kedai kecil. Ada sangat lucu, saya tertawa GELI dan hampir kaku, mereka pasang itu KAIN WARUNG dengan tulisan, benar-benar terbalik, 180 derajad! Jadi huruf A itu lancip di bawah... tapi pemilik warung tak peduli, yang penting dia jualan dan laku. Sayang, saya tidak sempat foto itu warung!

Sukses buat Anda!