Tuesday, June 29, 2010

Bob the Serabut


Aku kena siapkan satu write-up by this week.

Dari semalam aku cuba tunekan kepala untuk mengarangnya.

Dah jenuh aku type sana, type sini, bahagian write-up yang kubuat semalam bila dibaca pagi tadi terasa tak best. It simply doesn't do it for me. Maknanya terpaksa diolah lagi hari nih.

Hari nih pulak, sepanjang hari aku menaip, tapi aku rasa hasilnya kurang lebih tetap berkategori hampeh macam semalam.

Ni dah lepas maghrib, and I still have shit for my write-up.

Orang cakap ini 'writer's block.' Aku yang dah semakin tertekan tak berapa pedulik apa nama symptom ini.

Cuma di masa beginilah aku selalu dapat this one realization:

Sesungguhnya ilham itu adalah milik mutlak Allah;
kalau Dia tak mau beri, duduk sampai bontot bertaup
dengan lantai pun tak kan mari satu-satu idea tu.



Persoalannya sekarang, patutkah aku terus try mengarang malam ini, or adakah aku patut menyaksikan Jepun mencipta sejarah dengan menang match Round 2 lawan Paraguay pukul 10 karang?

Serabut, serabut!



No comments: