Thursday, September 11, 2008

TUKAR TIUB

Sejak aku pernah tengok Hishamudin Rais declare in a forum on national tv dalam 10 tahun dulu yang dia adalah seorang "rebel", aku start follow cerita2 pasal dia and aku amat intrigued dengan cara bohemian mamat ni. His ideas memang aku respect; his morality, sexual innuendos and connotations cerita lain.

Pendapat aku, Malaysia perlu lagi ramai orang macam brader ni. Kita perlu orang-orang yang berotak.

Ni ada satu sajak aku amik dari blog dia, http://tukartiub.blogspot.com/



Kuala Lumpur cuaca enak dan gemilang
Macam musim bunga di San Sebastian
Tuan empunya warong jajan senang hati
Kueh gulung makin kecil
Kueh lapis makin nipis
Gula melaka menguli kecil
Ketul ayam makin petite
Semua tanda tanda
Raya lagi 20 hari
Cepat betul hari beralih
Malam kelmarin saya di batu road dan chow kit
Beli buah dan rokok keretek
Belum jam 12.00 malam – banyak warong telah tutup kedai
Tak sibuk tak berpusu-pusu
Tak ade kedai batik
Tak ada kedai songket
Tak ade kedai songkok
Hairan – ini bukan macam tahun dulu
Di kaki lima batu road dbkl telah sediakan tempat niaga
Banyak yang kosong
Tak rebut rebut
Tak rasuah rasuah
Paling menarik – ada banyak warong Bundle dibuka sepanjang batu road
Tanda-tanda masa – tanda-tanda zaman – tanda tanda fulus
Tanda-tanda…. tanda.. tanda apa lagi….
tanda-tanda kita akan dapat kerajaan baru.
Now, orang yang boley write something and think like this deserves my intelectual attention.
I suggest you guys check his site.

2 comments:

Unknown said...

kau kna bertanggungjawab sbb aku dah hooked up dgn mamat ni bro. damn. tak bole nak resist utk dok diam lepas ni-
walaupun riuh dalam diam...kakakakakaka(gelak style popeye)

Bob Danial said...

so now you see my point, bro?