Tuesday, November 4, 2008

Dia sayang aku...


Hari ni aku cuma nak relate keadaan aku sekarang ni dengan salah satu variations of Murphy's Law yang aku pernah postkan dulu:


"If there is a worse time for something to go wrong,
it will happen then."


Production aku bermasalah sebab kami delay gila-gilanya. Untuk settlekan masalah production yang tak dapat deliver on time, aku ni bersungguhlah cari sub-studio untuk mengurangkan beban team aku yang setia.

Bila sub-studio dah dapat, and possible to deliver ikut schedule yang aku tetapkan, aku yang dah nak hantar materials untuk depa buat kerja petang ni, diberitahu pagi tadi oleh boss that aku tak boley sub-kan kerja kat diorang sebab legal complications pulak.

Encik Murphy betul lagi kali ini. Di kala aku patut dapat menarik nafas lega, makin sesak dada ni jadinya.

Tapi macam Nen selalu cakap, ini jelas tanda Allah sayang kat aku, lantas didugaNya.

Dan bila teringat kata-kata Si Comel-Comel aku, hati ini jadi redha dan terfikirlah aku, "Sungguhlah, it won't rain all the time."

No comments: