Friday, November 7, 2008

Makanan kegemaranku

Aku pernah hidup merantau di Cardiff Wales sekitar tahun 1996-1998. Seingat aku, masa kat sana, selain rindukan Malaysia, aku cuma selalu miss nak makan satu benda je - satay.

Punya lah miss nak makan satay masa tu, sampai aku organisekan gotong royong buat satay untuk aidilfitri tahun 1997. Teringat lagi betapa sejuknya membakar satay dalam suasana outdoor Wales yang sentiasa gerimis. Dan aku teringat gak pada satay yang tak la sedap mana rasanya tapi dapat hilangkan rindu pada tanah Malaya.

Karang aku nak makan satay. Mulut aku dah kecur, perut aku dah standby untuk jadi sendat dengan daging satay, kuah kacang, timun dan bawang.

Hari ini aku tak berapa hiraukan kfc, mcdonald, burger king, wendy's, kenny rogers, carl's jr atau apa2 makanan mat saleh lain.

Sesungguhnya makanan kegemaran aku adalah satay. Full stop.

No comments: